Jste účetní a chcete rozjet svou praxi? Přidejte se do naší vzdělávací agentury "ÚČTUJ CHYTŘE a ONLINE"!

Proč být identifikovanou osobou?

A proč vlastně ne? Ano, tento „strašák“ dokáže potrápit nejednoho podnikatele či podnikatelku. Být identifikovanou osobu znamená další administrativní zátěž pro firmu a pokud to podnikatel nezvládne sám, je třeba si najmout někoho, kdo se o vše postará.

Co je to vlastně identifikovaná osoba?

To je osoba povinná k dani (rozuměj podnikatel – je jedno, zda je to fyzická či právnická osoba), který obchoduje se zahraničím, ale není plátcem DPH. Aspoň ne v tom pravém slova smyslu. Pro český trh tj. tuzemsko je stále neplátcem, takže celou fakturu přijatou si dá do nákladů či výdajů a nerozlišuje základ daně, DPH a celkovou daň, je mu to jedno. Sám vystavuje faktury, kde nefiguruje DPH, tj. to co vystaví, to mu klient uhradí a to je jeho obrat. Vše si dává do příjmů či výnosů.

Pokud se tedy budete držet na českém písečku tj. nakoupíte od českého dodavatele a prodáte českému odběrateli, tak toto vůbec nemusíte řešit.

Jak ale víme, život se přesunuje do online světa a abychom o sobě dali v této džungli vědět, je třeba využívat online nástrojů! Jinak se prostě nepohneme z místa a našimi klienty budou stále jen Anička s Pepíkem z vedlejšího města. Pokud vám to stačí, je to v pořádku.

Jak rozšířit podnikání mimo okres

Pokud ovšem chcete svou podnikatelskou základnu rozšířit mimo okres, potažmo kraj, nabízí se tu pár možností. Buď začnete jezdit, jak strhaní, po republice, nahánět zákazníky a doufat, že vám to vláda nezarazí, nebo budete volat, mejlovat a nabízet své služby a pak ale zase jezdit.

Anebo půjdete s dobou, využijete online nástrojů a aplikací a s potenciálním klientem se spojíte skrze nějaké to online médium.

Ano, samozřejmě můžete využít i Skype v základní formě, ten ale zastaví veškeré dění ve vašem počítači, jak je datově náročný a v lepší verzi je také placený. Čímž se dostávám k tomu, že pokud se chcete spojit s klientem přes videohovor nebo vysílat pro stovky potenciálních klientů, tak si nejspíše se Skype nevystačíte.

Jak se zviditelnit

Tímto se dostáváme k jádru pudla. Rozhodli jste se, že vám prodej Aničce či Pepíčkovi nestačí, ale zaujala vás potenciální klientela na druhé straně republiky? Co teď?

Nejprve o sobě vůbec musíte dát vědět. Možností je více, například skrze virální příspěvky na sociálních sítích, takže budete aktivní, denně něco sdílet či postovat a tím si vytvářet svou komunitu. Lze to, je to super, ale je to nadýl.

Nebo to budete chtít urychlit a tady pozor!! Vyřešíte svou situaci tak, že na svého potenciálního klienta z druhé strany republiky příp. i ze zahraničí zacílíte facebookovou reklamou. Čímž se ale stanete tzv. identifikovanou osobou, protože Facebook sílí v Irsku a to je, jak víme, v zahraničí. Dále chcete pořádat webináře – koupíte si Zoom, StreamYard, Whereby apod., stáváte se taky identifikovanou osobou.

No jo, dobře… tak si tu reklamu nekoupíte, budete vysílat zdarma přes Facebook (pokud to ještě lze), hlavně se jen nestat tou osobou.

Pokračujeme.

Kolegyně z branže má parádní obrázky, asi má skvělého grafika, řeknete si o kontakt.. Jenže ouha, ona to dělá sama. Jak je vytváří? Vypadá to úplně skvěle! No přece v grafickém programu jménem Canva. Tak to taky zkusíte. Jenže máte omezenou databázi obrázků a vše, co se vám líbí je pouze v placené verzi. Ach jo… Zase po vás někdo chce peníze. Když si tu Canvu koupíte, můžete odstranit pozadí, vložit do obrázku například svou fotografii, udělat video či gify.. aaach! Ale pozor!! I v tomto případě se stáváte identifikovanou osobu.

No dobře, tak tu Canvu teda budete používat v omezené verzi, však ono to stačí.

Nová klientela

Co když vám ale zavolá podnikatelka ze Slovenska, že chce využít vašich služeb?

Ty jo, paráda, nová klientka, povedlo se i bez reklamy, vysílání a Canvy. Pche, kašlu na nějakou identifikovanou osobu. Domluvíte detaily, služba proběhne a přijde čas na fakturaci. Podnikatelka dodá fakturační údaje a ráda by si vaši službu vložila do nákladů firmy, protože to s podnikáním přece souvisí. Ano, ona může! Víte, ona už identifikovanou osobu je, proto neměla problém vás oslovit, i když jste pro ni zahraniční podnikatel.

Co teď? No co, vystavíte fakturu a je to!

A mám vás! Teda finančák vás má :-D.. I v tomto případě se stáváte identifikovanou osobou. To je co?

Co tedy máte dělat?

Ano, tento „strašák“ je úplně všude a bude ho víc a víc. Počítejte s tím, že se brzy stane běžnou součástí podnikání a bude to tak normální jako třeba ročně podat daňové přiznání. Což je taky hrozné, vím a chápu! Ale no tak!

Opravdu se chcete zaseknout na tom, že nic z toho nepotřebujete nebo nechcete? Že to koupíte na soukromou osobu? Klidně, ale pokud danou službu jednou používáte k podnikání, měla by být zahrnuta do podnikání a kličky opravdu nejsou na místě. Nestojí to za to!

V dnešní době, kdy se vzdálenosti díky internetu zkrátily na minimum a být v klubu zahraničního podnikatele je dnes běžným standardem, je opravdu na místě se přestat bát a jít tomu naproti. Protože i v tomto případě se stáváte identifikovanou osobou. Ano, díky tomu členství.

Tak už se přestaňte bát, protože podnikání je o odvaze a růstu. Jinak je o ničem. A vydělávat si svých 20 tis. měsíčně, to můžete chodit do práce a být v klidu. Kvůli tomu opravdu nemusíte podnikat.

Tak jo, přesvědčila jsem vás? Co ale dál? Co máte udělat?

Můžete vstoupit do kurzu, kde vám mimojiné zodpovím otázky, provedu vás registrací, pomohu vyplnit samotné přiznání i podám doplňující informace. Pak zjistíte, že obavy byly liché. A pokud ne, pořád to mohu udělat za vás.

Každý měsíc řeším naprosto běžně přiznání k DPH či Souhrnné hlášení u těch podnikatelů, co do tohoto kolotoče vstoupili, cestu k úspěchu si tím otevřeli, zisky rostou a oni jedou.. A to opravdu jedou!!! Díky tomu mohou delegovat, nemají problém. Vidím to na konkrétních případech, jakoby by jim „ta osoba“ otevřela bránu úplně do jiné dimenze, o které předtím neměli ani páru.

Chcete návod, jak na to? Koukněte se na návody, které jsem pro vás připravila!

Těším se na vás.

Katka San

Komentáře