Jste účetní a chcete mít více času a peněz? Digitalizujte své účto v "ÚČTUJ CHYTŘE a ONLINE"!

DOUBLE OPT-IN (DOI)

Dvojité potvrzení

Double opt-in je v e-mailingu nejvhodnější metodou, kterou vyhovíte GDPR.

Co je to double opt-in
Double opt-in v e-mailingu funguje jako dvojité potvrzení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.

Pokud vám zájemce potvrdí svůj souhlas pouze v rámci webového formuláře, jedná se o „jednoduchý“ single opt-in. Double opt-in zahrnuje ještě jeden krok navíc – budoucí příjemce vašeho newsletteru obdrží potvrzovací e-mail s odkazem.

Kdy získáte souhlas?

Souhlas získáváte teprve ve chvíli, kdy na tento odkaz příjemce klikne.

Díky nutnosti provést dvě vědomé akce se tak do databáze kontaktů dostávají jen lidé, kteří o vaše e-maily opravdu mají zájem. Tím se zvedá doručitelnost a často i proklikovost všech kampaní a celý e-mail marketing je tak efektivnější.

V emailových systémech, jako je SmartEmailing nebo MailerLite, je nastavení double-opt in jednoduché. Ukážu vám to v praktických ukázkách.

Magnet

Magnet je v marketingové hantýrce produkt zdarma, který máte viditelně umístěný na svých webových stránkách a jeho hlavní funkcí je sběr kontaktů vašich potenciálních klientů ve smyslu win - win..

Oni vám poskytnou své údaje - u magnetu stačí sbírat jméno (pro personalizaci emailů) a e-mail, na který jim pošlete výsledek.

Magnetem může být e-book, část kurzu, obsah klubu zdarma, kvíz, videopřednáška, návod, anketa.. apod.. Na výběr je opravdu ze spousty možností. Důležité je, aby klienta zaujala, aby byl ochoten poskytnout svůj email.

Postup při nastavení double opt-in v magnetu

1. Na webu je umístěno lákadlo s proklikem na formulář.
2. Klient vyplní formulář a odešle.
3. Je přesměrován na tzv. potvrzovací stránku, kde je informace o tom, že spadne do vaší databáze a budete mu zasílat toto a ono, a aby mohl získat daný magnet, je třeba jít do jeho emailové schránky a potvrdit svůj email.
4. V emailovém klientu si nastavíte tzv. double-opt in email, který klientovi přijde po vyplnění formuláře
5. Klient potvrdí e-mail.
6. Přijde mu další e-mail s odkazem na magnet kvůli, kterému musel klient absolvovat klikací sérii.
7. Máte kontakt, který vynaložil aktivitu k získání magnetu a zároveň vám odsouhlasil, že mu můžete posílat nabídky apod.