Jste účetní a chcete rozjet svou praxi? Přidejte se do naší vzdělávací agentury "ÚČTUJ CHYTŘE a ONLINE"!

Jak efektivně spolupracovat s účetní?

Máte účetní, která vám vede evidenci nebo účetnictví? Jakým způsobem s ní komunikujete? Jak si předáváte doklady? Jak vypadá vaše spolupráce?

Na které straně barikády se nacházíte?

Možná vám vyhovuje si každý měsíc nebo kvartál udělat výlet, dáte kafíčko, pokecáte. Předáte ji vytištěné faktury, výpisy z banky apod., aby je zapsala do účetního programu a zpracovala např. Přiznání k DPH.

Nebo by vám spíše vyhovovalo, kdybyste jí vše mohli poslat nebo někam nahrát a ona to zpracovala?

V naší firmě fungujeme online tj. veškeré podklady pro zpracování evidence či účetnictví nám klienti dodávají v elektronické podobě a my je tak i zpracováváme. Vyhovuje to nám i klientům.

Proč to tak děláme? Jaké to má výhody?

  • šetříme klientův čas – nemusí k nám dojíždět
  • šetříme lesy – nic netiskneme
  • šetříme místo v kanclu – nemáme zde haldy šanonů
  • neřešíme předávání dokladů klientovi několik x let po zpracování, protože se prostě nejsme schopni potkat
  • klient má své doklady neustále k dispozici v elektronické podobě a může se kdykoliv podívat na zpracované formuláře
  • k dokladům máme přístup pouze my a klient nebo ten, komu on dá přístup
  • můžeme pracovat odkudkoli – třeba i z pláže, pokud uvidíme na monitor
  • máme klienty z celé republiky, nejsme závislí na klienty v okruhu 20 km od kanceláře 🙂

Nevýhody takové práce?

  • pokud má váš či vaše účetní rád(a) vůni papírů a miluje haldy šanonů, tak to nedá
  • nedostatek socializace s ostatními lidmi 😀
  • účetní si s vámi nejspíše nedá to pomyslné kafíčko, resp. musíte najít jinou příležitost, proč se potkat
  • jiné nevýhody nevidím, ale třeba mi je ukážete

Jak tedy funguje spolupráce?

  • klient nahrává doklady přijaté do jemu určené složky v cloudu
  • faktury vystavené nám posílá ve formátu xml a pdf nebo si je stahujeme přímo ze systému
  • výpisy z banky a platebních terminálů stahujeme buď přímo my nebo je nahraje taky do cloudu
  • zpracovaná přiznání ukládáme do složky v cloudu, aby je měl klient vždy k dispozici a byly lehce dohledatelná odkudkoliv
  • vše posíláme skrze datovou schránku – klient nám z 90 % dá přístupy, aby měl klid

Kdy spolupráce nefunguje?

  • pokud klient nedodává podklady včas nebo neúplné
  • pokud má potřebu nás pořád kontrolovat, zda vše děláme správně (jasně, že se může stát, že se utneme, nikdo není dokonalý, ale nemáme rádi, když nám hledí pod prsty)
  • pokud má pocit, že jsme pro něj nutné zlo
  • pokud neocení naši důležitou práci a jen brble, že jsme drazí, takoví či makoví – tady to opravdu nepůjde

Náš tým je tu pro vás a rádi uděláme tu byrokracii za vás, nás to baví, rádi vás zbavíme všeho, co vás prudí a otravuje. Tady platí přímá úměra – čím více přístupů nám povolíte, tím větší od nás máte klid.

Jedna z našich prémiových klientek nám věří natolik, že nám dává přístupy i do internetového bankovnictví, abychom se sami vyplatili :-D. Nikdo vás ale samozřejmě nenutí nás pustit až tak blízko, každopádně čím více nám povolíte, tím méně starostí s papíry budete mít.

Zaujal vás tento typ spolupráce?

Ozvěte se nám. Zpracováváme jak evidenci – tady hlavně přiznání k DPH pro identifikované osoby, tak účetnictví či mzdy. Našimi klienti jsou jak OSVČ, tak s.r.o. neplátci či plátci DPH. A díky ušetřenému času, který by oni museli věnovat právě té administrativě s účetnictvím spojené, mají čas se věnovat svému byznysu a rostou.

Tak pojďte s námi taky růst a využijte naše ÚČTO CHYTŘE a ONLINE!

Komentáře